Burzum „Fallen”

Varg nu se lasa si vrea sa dovedeasca ca Black Metal-ul lui este unic!

Din acest punct de vedere, BURZUM este inconfundabil! Chiar daca vorbim de albumul cu numarul 9, norvegianul gaseste surse de inspiratie diverse pentru a transpune in muzica propriile viziuni. Am tot citit ca „”Belus”” este un album genial, o reala capodopera. Eu spun doar ca a fost un album mult asteptat. „”Fallen”” are ceva elemente si din el dar, pe de alta parte, e mai aerisit, mai atmosferic, in genul „”Det Som Engang Var””. Pana si pasajele cu voce clean par sa aiba frumusetea lor, chiar daca prin aceasta abordare Varg da senzatia unui sound mai romantic, poate chiar organic.Refrenul din „”Jeg Faller”” mi-a ramas intiparit in minte imediat, combinatia de chitara raw cu melodicitatea structurala a pasajelor si inflexiunile vocii subliniind elegant o alta dimensiune BURZUM. „”Valen”” insista mult mai mult pe latura melodica cu voci agresive suprapuse peste cele clean, aceasta piesa fiind probabil cea mai accesibila si apreciata de pe intregul material. Restul compozitiilor par a fi mai agresive („”Budstikken”” e impresionanta), insa la fel de atmosferice si foarte simple atat ca structura cat si ca interpretare… Mai avem si un intro destul de monoton si o piesa instrumentala de final care n-are legatura cu nimic, hai sa-i spunem o mantra experimentala in varianta BURZUM. Acest nou material este mai aproape de inima mea decat „”Belus””, poate si pentru ca „”Hvis…”” si „”Det…”” au fost albumele pe care le-am apreciat foarte mult la acea vreme si care acum au conexiuni vizibile cu prezentul sunet.

Pe de alta parte, inca astept de la acest interesant muzician o bijuterie muzicala pe masura talentului lui, dar una care sa nu mai copie sau sa repete nimic din trecut. Varg Vikernes a fost unul dintre inovatorii Black Metal-ului autentic iar respectul meu pentru muzica acestui artist este maxim, chiar daca, dupa „”Filosofem””, nimic nu mi s-a mai parut la fel de incitant.