Triarii „Muse In Arms”

Dupa doua albume ce au impresionat scena Industrial Ambient, Christian vine cu cea mai inspirata si interesanta realizare de pana acum. 11 piese elitiste, dominate de un ritm Martial inconfundabil, pe alocuri cu voci razboinice, coruri orchestrale sobre, efecte dramatice si ecouri rasunatoare, totul intr-o maniera ireprosabila! Desi ca structura piesele pastreaza cam aceeasi orientare, la o auditie mai atenta descoperi ca fiecare din ele emana o alta aura, o alta dimensiune, de la cele mai dark pana la cele mai melodice. “Europa”este cea mai expresiva, “Les Extremes se Touchent” insista pe un mars continuu si cateva versuri in limba franceza, cele doua parti ale piesei titlu al albumului ne prezinta un amestec de Martial cu Melodical intr-o forma complet atipica, “Fatalist” este cea mai reprezentativa ca energie degajata, pe “Legio I Martia” clopotele care se aud pe fundalul unui sound oarecum lent contureaza o atmosfera dramatica, “Sonnewalzer” pare a fi in aceeasi linie cu “Fatalist”, “Birth Of The Sun” marjeaza pe dimensiunea orchestrala, “Ode to the Sun” se focuseaza pe voce, “The Final Legi” ne arata ca latura Orchestral Ambient este la ea acasa iar “Wir Krommen Wie” pare a fi cea mai Dark dintre toate, unde vocea lui Christian domina intregul sound prin anumite recitari specifice si o muzica pe fundal plina de gravitate.

Nu cred sa fi ascultat vreodata un album atat de impozant in aceasta maniera Classical Martial Industrial! Plin de o melodicitate ciudata, rece, glaciala, cu umbre ale unor vremuri glorioase, de demult apuse dar si cu acorduri bombastice, foarte atmosferice, proiectul de fata ne arata ca o muzica pe calculator conceputa corect poate sa ia si forme sublime… de fapt, ascultand acest album cu atentie, ceva renaste in tine, poate ceva ce de o vreme buna statea intr-o stare latenta… incredibila realizare! Nu stiu insa daca TRIARII va fi in stare sa faca si altceva mai bun decat ce a facut aici… mie cel putin nu-mi trece prin cap ca s-ar putea o realizare mai matura pe aceeasi directie muzicala… decat doar daca va schimba stilul sau va face compromisuri muzicale, insistand poate pe mai multa melodie, ducand soundul spre un Pop sintetizat… sper sa nu fie asa. Daca nu v-am lamurit pana acum, mai exista inca un argument convingator: intregul material a fost masterizat de Jouni/IN SLAUGHTER NATIVES, deci va dati seama ca nota Dark Apocalyptic Industrial nu este cu nimic mai prejos ca opusa Classical Ambient Martial. Bookletul este si el unul elegant, ingrijit, a existat si o editie strict limitata care s-a vandut doar in cateva zile de la data anuntului… totul este nobil, demn, fascinant, dar totusi minimalist si simplu… forma finala insa te invaluie de la primele acorduri ca apoi sa te arunce imediat intr-o cu totul si cu totul alta lume, una unde dreptatea, onoarea si patriotismul radiaza intr-un sens constructiv.