SECOND LASS „Try To Paint A Fitful Love”

Recunosc ca prezentarea facuta de catre label m-a facut mai mult decat curios: HIM, TIAMAT, TO DIE FOR, DURAN DURAN! Dupa ascultarea albumului va pot spune cu certitudine ca debutul acestor talentati muzicieni are radacini in moda anilor ’70-’80, incepand cu PINK FLOYD si terminand cu DAVID BOWIE sau chiar DEPECHE MODE. Nu pot sa cataloghez soundul celor cinci italieni, pentru ca gama este prea pastelata, de la Rock, Pop sau Electronic/Psychedelic pana la Gothic Metal sau Dark Wave. Fiecare piesa are povestea ei, nu exista nici o legatura intre ele, acordurile sunt multiple si foarte variate. Totul incepe cu vocea lui Orson Wells inregistrata prin anii 30 si care evoca simularea invaziei extraterestrilor. Apoi, SECOND LASS deschide seria surprizelor Gothic Rock cu o piesa in care vocea masculina domina sunetul, ecourile acordurilor intorcandu-ma in urma cu vreo douazeci de ani, pe vremea cand, pentru o inregistrare pe banda de magnetofon a unui album DURAN DURAN sau David Bowie trebuia sa faci sacrificii si chiar compromisuri.

Oricum, informatia muzicala era atunci atat de limitata, incat aproape orice chitara sau versuri intr-o limba straina iti creau o stare de eliberare interioara. Recunosc ca m-a surprins placut acest album, desi valente de maiestrie muzicala nu am sesizat. insa ritmicitatea si melodicitatea sunt cele doua elemente fundamentale cu care se poate lauda SECOND LASS. Ar mai fi si Psychedelic-ul, dar explorarea lui este prea palid, doar ultimele piese insistand pe aceasta inaccesibila dimensiune. Una peste alta, va recomand sa gustati din acest opus in 12 acte, chiar merita!