NECROMANTIC ART MAGAZINE „-#1/July 2002”

M-am decis sa fac cateva recenzii si la reviste, deoarece ele continua sa reprezinte baza Metal-ului underground, desi tehnica moderna (vezi Internet-ul) tinde sa devina o moda, datorita avantajelor comode pe care le are in spate. Si astfel ajung la aceasta revista autohtona, ce se doreste a fi un supliment al revistei „Heavy Metal Magazine”, adica sustinut de Editura „Cartea de nisip”. Intentii apreciabile, efort maxim, imagine profi, rezultat optimist. Nu m-a impresionat calitatea materialelor, dar trebuie sa tin cont de faptul ca este un debut! Exista un mesaj usor elitist, dar probabil ca ambitia celor doi, Dragos si Ionut, este dominanta in modul de exprimare, si de aici totul pare usor prea subiectiv. Dar este normal si peste acest lucru se poate trece cu usurinta. Orientarea revistei este spre Metal-ul extrem, interviurile fiind alese in acest sens: LORD BELIAL, TSJUDER, BLACK DAWN, VOKODLOK, NECROPHOBIC, SERPENT OBSCENE. dar si trupe mai domestice, cum ar fi TRISTITIA, DAWN OF DREAMS sau OVERSOUL. Mai gasim un interviu cu boss-ul label-ului francez, Season Of Mist, cateva news-uri, recenzii de albume relativ vechi si cam atat. Din punct de vedere al informatiei, revista ne ofera o paleta limitata, atat ca diversitate, cat si ca temporalitate.

Interviurile sunt clasice, simple si cu intrebari referitoare doar la muzica, raspunsurile fiind pe masura. Recenziile pastreaza o nota superficiala si parca prea inclinata spre Black/Death Metal, probabil preferintele editorilor. De mentionat ca majoritatea recenziilor sunt adresate revistelor/zinelor, multe dintre ele fiind underground. acestea fiind cumparate de editori. stau si ma intreb: oare de ce „Kogaionon” nu a prezentat interes pentru ei? Important este ca, daca acum scriu despre acest numar, inseamna ca exist. he,he. Este de apreciat aparitia acestei reviste dar, daca se doreste o continuare serioasa, trebuie neaparat o orientare profesionala din punct de vedere al textelor, altfel, totul va ramane la statut de indulgenta autohtona. Si cum limba publicata este cea engleza, cu atat mai mult. cititorii de afara sunt alintati cu tot felul de reviste, de la cele renumite, lunare, pana la cele mai introspective si detaliate fanzine underground.

Una peste alta, o noua certitudine in presa metalica romaneasca care se va dovedi si respectata doar daca cei doi ambitiosi scribi se vor ghida dupa propriile pareri si nu dupa sabloanele impuse de cei ce doresc sa-si vanda cat mai bine produsele. si ceva mai multa critica, pentru ca elementele pozitive se deslusesc din prima de catre orice fan Metal. Si pentru a nu urma scuza absentei publicarii adreselor de contact (trupe/label-uri/reviste) data de cei doi in editorial, un lucru absolut necesar intr-o publicatie underground (de ex, de unde sa cumpere cititorul revista „Necromantic Art”?), am sa va ofer si adresa revistei, care costa 75.000 lei iar pentru Europa 4 EUR: Dragos Onel, CP23, OP13, Ploiesti, 2000, PH, Romania. De urmarit, se pare ca revista are potential serios!