LE GRAND GUIGNOL „The Great Maddening”

Va mai amintiti de VINDSVAL si de excelentul debut << Imperium Grotesque >> ? Era scos in urma cu multi ani, la labelul mastermindului de la FALKENBACH ! Habar n-aveam ca trupa mai exista sau ca si-a schimbat titulatura ! Noroc ca unii nu m-au uitat si recunosc ca am ramas complet masca cand am deschis plicul si am vazut acest CD. Prezentare oachesa, vorbe frumoase in infosheet, totul parea profi. Si am pus CD-ul… dupa o prima auditie, n-am inteles nimic : Black Metal, teatral, dramatic, cu influente clasice, operatice, voci masculine agresive, soprano pe fundal, apoi voci normale, calme, keyboard ametitor, chitari cu ritm dar fara cadenta, baterie in valuri, vacarm, scena de teatru, saltimbanci, ecouri, distorsionari… al naibii de incalcit si complex sound ! De la Heavy Metal, Power sau Progressive pana la Black Metal, cu multa atmosfera dar si violenta, plin de de toate si in acelasi timp confuzabil, soundul trupetilor este clar, unul unic !

Poate ca e prea diversificat, poate ca e prea complicat, poarte ca e prea atipic… astea ar putea fi carentele… ca in rest, trupa ne plimba bine prin materie, amintindu-mi de DEVIL DOLL, ARCTURUS sau THE KOVENANT. E clar un proiect avantgardistic, mult prea experimental pentru aceasta scena si plin de dramatism, in care nu vorbim de instrumente efective ci de o intreaga orchestra. Inovativ, de-a dreptul ! Era si normal, atat timp cat trimiterile lor sunt spre un secol in urma, prin teatrele frantuzesti… de aici si denumirea trupei, care s-ar traduce ca Marele Bufon !

Merita de experimentat asa ceva !