Indian Fall „Seasons In Equilibrium”

Nu e un secret ca imi place ceea ce fac brasovenii. “Pathfinder” a fost un album care, la vremea respectiva, a putut fi considerat ca unul dintre cele mai bune albume Metal underground autohtone.

Dupa o pauza destul de mare acestia revin mai in forta ca nicicand, cu 8 piese foarte bine asezate, destul de variate si cu multe interferari de stiluri. Pe un schelet Experimental Black Metal dar cu voce Death, cu un keyboard mult mai putin pus in valoare ca pe precedentul dar cand apare creeaza o atmosfera aparte, cu un ritm foarte agresiv dar in acelasi timp foarte melodic, INDIAN FALL ne arata ca si in Romania se poate concepe muzica de calitate. Instrumentele se aud bine, masterizarea facuta de Dan Swano face ca sunetul sa para putin suedez, in sensul ca are trimiteri care Melodic Death Metal Nordic foarte la moda acum ceva ani. Exista energie, exista mult ritm, dinamica din plin, atmosfera la fel, avem si ceva faze experimentale, unele chiar avantgardiste, cu ritmuri sacadate dublate de pedala dubla, vezi “Serpents Whores Of Salvation”, avem si pasaje Black/Death Metal foarte agresive unde vocea se integreaza perfect in peisaj… dar exista si pasaje mai melodice, unde probabil ca mai multe inflexiuni ale vocii lui Andrei sau poate si o alta voce clean in background ar da diversitatea care, in cele din urma, imi da senzatia ca ii lipseste.

Exista cateva incercari discrete pe “Screaming Down” dar forma Progressive luata de vocile respective nu ma satisface. Mai sunt si alte incercari de voce normala care interfereaza original cu solisticile de chitara dar… aici cred ca mai trebuie improvizat, imbunatatit, schimbat ceva… Din punct de vedere al instrumentatiei trupa suna perfect iar de acest lucru va puteti convinge si voi din concertele pe care urmeaza sa le sustina in toata Romania in urmatoarele luni. Ca o concluzie, mult mai matur decat debutul insa nu la fel de visator, cu un accent vizibil pus pe agresivitate, INDIAN FALL ne prezinta acum un album ireprosabil pentru ceea ce exista in Romania… Un alt mare dezavantaj l-ar putea reprezenta faptul ca piesele sunt foarte, foarte complexe ca structura, ceea ce poate deruta pe cel ce doreste sa identifice o anumita cursivitate, tradusa de cei mai multi in identitate proprie. In rest, numai de bine!