IN VAIN „The Latter Rain”

Sunt de-a dreptul ravasit! Sa ascult mai mult de 60 de minute un album si sa nu ma plictisesc deloc, ci, din contra, sa-l mai pun de inca de vreo trei ori, sa pot savura in tihna toate pasajele care, la prima auditie, s-au derulat parca mult prea repede… nu mi s-a mai intamplat de mult timp! Tinerii astia norvegieni sunt chiar talentati! Chiar daca aglomeratia de influente deruteaza, conceptul muzical este unul cu adevarat remarcabil! Progressive Black Death Metal ar suna oare corect? Habar n-am! Mi se pare parca prea simplificat! Avem de toate in acest album: Death, Black, Grind, Hardcore, Atmospheric, Progressive, Jazz, Melancholic, voci de toate tipurile, care canta si urla in toate felurile, chitari ce ma plimba de la DIMMU BORGIR pana la YNGWIE sau IN THE WOODS…, voci ce ba explodeaza in agresivitate, ba amortesc in nostalgie si melancolie, keyboard fascinant, care, desi nu se remarca tot timpul, conduce intr-un fel sound-ul… nu, nu… e greu tare sa povestesti de intreaga varietate de elemente ce pot fi intalnite aici! Ca elemente de marketing, tinerii muzicieni i-au invitat si pe doi vocalisti de renume din Kristiansand (Kjetil Nordhus si Jan K. Transit) si pot spune ca pasajele unde intervin ei sunt cam cele mai expresive. Evident, avem parte si de secvente confuze, incalcite, greu de digerat, dar, una peste alta, acest album mi se pare unul dintre cele mai inspirate din acest an!

In ciuda faptului ca norvegienii au vrut sa ne arate ca stiu sa abordeze foarte multe stiluri muzicale, astept un nou album unde sa se identifice clar valoarea adaugata adusa scenei Metal.