HMM „issue 27, 2003 (68 A4 pages, Romanian, printed, partially coloured)”

Cea mai veche publicatie Metal in viata din Romania s-a decis sa includa si un CD compilatie, la fel ca majoritatea revistelor mari. Am inteles de la patronul acesteia, Danut Ivanescu, ca revista va aparea de acum doar de trei ori pe an pentru a fi sigur ca ea va continua sa existe. Regretabil este faptul ca din editie lunara, ea s-a transformat in decursul timpului in una la doua luni, la un moment dat ea chiar disparand. Este de apreciat faptul ca ea nu a murit, anul acesta aniverseaza zece ani, si ca poate oferi un bagaj de informatii periodic pentru fanii Metal de aici. Remarc in ultima vreme un palid focus spre stilurile Metal extreme, unele chiar Undeground, ceea ce nu se intampla inainte atat de pronuntat, lucru imbucarator pentru gusturile mele . Dar sa nu va inchipuiti ca vorbim de un fanzin, ci de o revista Metal comerciala, cu o grafica decenta, hartie modesta, in paginile carora sunt gazduite informatii/interviuri de la IRON MAIDEN, KING DIAMOND sau UDO pana la STIILE VOLK, MYSTERIUM sau MARSYAS.

Este o replica autohtona la celebra ROCK HARD, doar la o scala mult mai mica. Unele interviuri sunt facute intr-un mod profesionist, destul de amanuntite, altele scurte, facute in graba si fara prea multe detalii. Acelasi lucru este valabil si in cazul recenziilor (unele chiar deviaza spre filozofie, prea complexe si cu comparatii ridicole), care insa sunt mult prea putine, doar in jur de 30. Bine ca exista, desi ar trebui sa mai micsoreze fonturile, bine ca se poate gasi pe la chioscuri si ganditi-va ca si pretul ei este modic, 2,5 EUR, avand inclus si un CD. Chiar daca destinatia cititorilor mei este mult mai restransa decat spectrul larg pe care si-l atinge HMM periodic, m-am gandit ca ar fi bine sa amintesc despre ea aici, atat timp cat Romania nu se lauda cu prea multe publicatii Metal serioase! HMM, P.O. Box 41-71, Bucuresti, lenti@hades.ro