DAKRYA „Monumento”

Cei sase greci au decis sa se impuna pe o scena plina de trupe asemanatoare ca stil, fiecare dand senzatia unei originalitati fade. Foarte atmosferic, avand la baza influente ale unor trupe ca TRISTANIA, SIRENIA ori THE SINS OF THY BELOVED, DAKRYA amesteca deloc original dar interesant Gothic-ul cu Black-ul, axandu-si driver-ul pe suma de voci, una feminina nomala, o alta bazata pe growl masculin agresiv si o soprana ce dezvolta o nota NeoClassical remarcabila. Cred ca vocea lui Thomais este cel mai incantator element din intregul concept DAKRYA, inflexiunile vocii sale dominand intregul sunet.

Keyboard-ul suna destul de bombastic si chiar imi place doar ca interludiile de pian ar fi putut fi folosite mai mult in rezonanta cu soprana iar chitarile ne prezinta de la riffuri Progressive si solo-uri romantice pana la brutalitati Metal. Bateria mi se pare modesta si fara personalitate, poate ca si mixajul a fost astfel conceput, punand mai mult accentul pe synth! Nu este un album rau, in nici un caz! Nu mi se par deloc inspirate interludiile vocii agresive care rup fragilitatea pe care o incearca sa o construiasca cele doua voci feminine. Inteleg ca s-a mers pe conceptul contrastual dar, in cele din urma, rezulta o aglomeratie de idei insiruite uneori inspirat, alteori fortat pe portativ. Sa nu fim totusi prea critici deoarece discutam de un debut iar acesta este unul foarte elegant, ingrijit, un CD cu o inregistrare si mixaj fara repros, un booklet profi si muzicalitate din belsug! Exclusiv pentru fanii Gothic Metal!