CLOUDS (INT)-“Durere” CD 2020

Cu trupa CLOUDS am o relatie speciala, deoarece debutul a fost o revelatie pentru mine, motiv pentru care l-am convins pe Daniel sa cante live, premiera intamplandu-se la DBE. “Doliu” continua sa ma obsedeze atat prin emotia desprinsa, dar si prin forta artistica cu care muzicianul s-a lansat.

Sunt in fata unui nou album, despre care ar trebui sa scriu cateva cuvinte. Partea buna este ca trupa s-a inchegat mult mai bine, amprenta Doom Death continua sa marcheze inspirat sunetul, cu devieri spre un Funeral cu care am tot fost obisnuiti. Avem pian, avem vioara, avem fluiere si tot felul de instrumente de suflat, avem voci de toate felurile, avem cam tot ce trebuie pentru ca “Durere” sa poata fi considerat un album catchy. Mai ales ca exista cateva solo-uri de chitara artizanale, probabil delicioase live. Sunt 60 de minute de muzica foarte bine structurate, pline de emotie, care penduleaza intre nostalgie, melancolie si un fel de post romantism, mai ales pe pasajele unde vocea clean dezvolta o aura visatoare. Combinatia cu pianul si chiatra rece este potrivit aleasa, pentru ca ii da o alta identitate muzicii, as putea spune o noua directie. Nu am ce sa reprosez din punct de vedere muzical, pentru ca totul este la superlativ! Se vede o continuare iscusita a conceptului artistic, cu multe alte elemente inserate fata de inceputuri, cred ca este un album matur.

Ce mi se pare insa liniar este tocmai lipsa desprinderii de ideile initiale. As vrea sa vad o alta abordare, unde Daniel sa sparga limitele pe care tot el ne-a invatat sa le respectam, sa le apreciem. Imi place ca insista mult pe vocea lui clean si mi-ar placea sa ascult un album CLOUDS in aceasta directie. Este timpul sa experimenteze, sa nu se plafoneze doar la acel clasic Doom Death Metal cu deviatii care coloreaza sunetul, dar ramane la fel, in esenta. In acest stil muzical s-au scris mii de albume, unele istorice. Iar multe altele au ramas neapreciate tocmai din lipsa inovatiei.

In final, as putea spune, repetandu-ma, ca noul album prelucreaza aceleasi idei, doar ca sunt exprimate prea putin diferit. Un plus major pentru voce, care evolueaza frumos si cred ca este definitoriu pentru “Durere”. Cu siguranta noile piese vor penetra puternic doomerii flamanzi dupa astfel de sonoritati, ceea ce ma face sa cred ca as putea fi singura persoana ce a gasit si puncte de imbunatatit la noul CLOUDS. Asa sa fie, n-am ce face cand piticul nu-mi da pace.

Albumul va fi lansat in aceasta primavara, in capitala, printr-un eveniment de neratat pentru fanii stilului, alaturi de ABIGAIL (care lanseaza si ea mult asteptatul album) si SATURNUS. Ideea initiala a fost sa lanseze si DRACONIAN un nou material, doar ca problemele logistice ale trupei suedeze au blocat acest lucru.