ANSUR „Axiom”

O interesanta si captivanta surpriza metalica norvegiana ne-au facut cei de la Candlelight! Chiar daca albumul nu pare a fi gandit cap-coada, ci mai degraba este o suma de piese diferite, nu ai cum sa nu remarci geniul celor patru. Dupa cum incepe prima piesa, „Earth Erasure”, te gandesti ca avem de-a face cun un grup Black Metal nordic, extrem de brutal si usor avantgardist. Piesa „Post-Apocalyptic Wastelands” contureaza deja si dimensiunea Progressive, ce pare sa nu copleseasca inca Black Metal-ul prezent dar nici mult nu mai este.

Riff-ul chitarilor nu tine cont de nici un ritm sau melodie, este unul extrem de incalcit, exact ca si bateria ce are treceri de tot felul. „Desert Messiah” ne dovedeste cum in doar cateva secunde un sound ce se dorea construit in maniera OPETH („Damnation”) se transforma intr-unul extrem de rapid si violent… si acest tip de alternanta continua, luand pe parcurs si ecouri ale muzicii anilor ’70! Recunosc ca si keyboard-ul imi place cum suna, el fiind doar o unealta timida ce incearca sa creeze atmosfera chiar si pe cele mai sinistre pasaje. Nu stiu unde au mai cantat acesti muzicieni dar e clar ca inspiratie au destula. Pacat ca atat de multe idei au fost prelucrate in doar sase piese! Habar n-am ce stil canta, probabil un mix intre Black, Death si Progressive Metal, cu treceri prin Atmospheric sau Psychedelic Rock. Luati putin din EMPEROR, cu ceva din noul ENSLAVED, chiar OPETH si SOLEFALD, treceti-le printr-un filtru original si avantgardist si veti descoperi ANSUR.